Przełęcz Żłobki

Opis trasy:

Wyruszamy z naszej wypożyczalni w Chełmcu na ulicy Białej 40, kierując się na Barcice, a potem do Rytra, gdzie skręcamy z drogi głównej w prawo przejeżdżając przez tory. Na pierwszym rozwidleniu dróg skręcamy w lewo na Roztokę Ryterską, jedziemy  dalej asfaltem kilka kilometrów lekko w górę. Gdy dojedziemy do szlabanu, droga asfaltowa staje się szutrowa, jedziemy nią przez kolejne 7 kilometrów, pokonując jednocześnie ponad 630 metrów w pionie ze średnim nachyleniem 8%.

W czasie podjeżdżania na Zawór Ryterski (Przełęcz Żłobki) musimy pokonać kilka ścianek z dużym nachyleniem dochodzącym nawet do 20%.

Stojąc na Przełęczy Żłobki widzimy południowe zbocza Radziejowej (1266 m n.p.m.), Złomisty Wierch Północny i Południowy, Wielką Przehybę i Dolinę Małej Roztoki w całej okazałości.

Z Przełęczy Żłobki kierujemy się szlakiem czerwonym na zbocza Wielkiego Rogacza. Podjeżdżając pod Wielki Rogacz po prawej stronie przy dobrej pogodzie mamy jak na dłoni całe Pieniny, Pasmo Radziejowej i Tatry.

Na Wielkim Rogaczu (1182 m n.p.m.) skręcamy w lewo jadąc nadal czerwonym szlakiem i kontynuujemy w kierunku Niemcowej. Droga początkowo mocno kamienista ze sporym spadkiem przechodzi potem w zdecydowanie spokojniejszą ścieżkę i tak prowadzi do Niemcowej (995 m n.p.m.).

Z hali Niemcowej jedziemy w lewo przez Kordowiec do Rytra a stamtąd do Chełmca gdzie kończymy długą wycieczkę.

Powodzenia 🙂

Szczegóły trasy:

dystans: około 75 km
suma przewyższeń: około 1141 metrów
trudność: trudna

Przebieg trasy:

Nowy Sącz –  Barcice – Rytro –  Roztoka Ryterska – Zawór Ryterski – Przełęcz Żłobki – Wielki Rogacz – Niemcowa – Kordowiec – Rytro – Nowy Sącz